Preview

Siberian Law Review

Advanced search

The Features of the Typology of Educational Organizations

https://doi.org/10.19073/2306-1340-2017-14-2-11-15

Abstract

The article is devoted to the analysis of the legal status of educational organizations whose structure has changed in connection with the adoption of the Federal Law “On Education in the Russian Federation”. On the basis of the conducted research, the criteria for the typology of educational organizations and the features of the presented typology are clarified. The article summarizes the new material on the problem under study and justifies the introduction of a new terminology into the scientific circulation.

About the Author

Torgyn M. Ashenova
Omsk Law Academy
Russian Federation


References

1. Ашенова Т. М. Формирование системы законодательства об образовании в Советской России : дис. … канд. юрид. наук. Омск, 2015. 213 с.

2. Заболотний С. Н. Наименование автономного образовательного учреждения // Закон и право. 2014. № 3. С. 69-71.

3. Кирилловых А. А. Новое образовательное законодательство: базовые правовые институты и новации // Адвокат. 2013. № 2. С. 5-19.

4. Лямзин М. А., Масягин В. П. Изменения структуры системы российского образования: педагогический анализ федерального законодательства // Право и образование. 2013. № 6. С. 8-20.

5. Прикот О. Г., Виноградов В. Н. От образовательного учреждения - к образовательной организации // Школьные технологии. 2012. № 2. С. 51-59.

6. Сюбарева И. Ф. Тенденции трансформации финансово-имущественного статуса образовательных организаций: правовой аспект // Право и образование. 2014. № 2. С. 4-10.


Review

For citations:


Ashenova T.M. The Features of the Typology of Educational Organizations. Siberian Law Review. 2017;14(2):128-132. (In Russ.) https://doi.org/10.19073/2306-1340-2017-14-2-11-15

Views: 286


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2658-7602 (Print)
ISSN 2658-7610 (Online)