Preview

Siberian Law Review

Advanced search

The Role of Patriotic Education in the Civic Self-Realization of University Students

Abstract

Modernization theory and the practice of patriotic education in Russia is associated with the processes of integration of Russian society in the international educational space. Perceptions of the Western European model of civil society involves the expansion of the problematic field of patriotic education. Problems of patriotic education should include a wide range of issues of civil socialization and self-realization, and not limited to the military-political component. Young students should be prepared to implement a patriotic position in various situations of civil choice.

About the Author

Stepan Gennadievich Chukhin
Omsk Law Institute
Russian Federation


References

1. Словарь иностранных слов. М. : Рус. язык, 1985. С. 367.

2. Зевин Дж. Столкновение разных подходов к понятию гражданственности: трудности развития у учащихся критического мышления / Гражданское образование: содержание и активные методы обучения ; под ред. С. Шехтера и Н. Воскресенской. М., 1998. С. 24.

3. Гершунский Б. С. Философия образования. М. : Моск. психолого-социальный ин-т, 1998. С. 106-107.

4. Патрик Дж. Гражданское общество в период третьей волны демократии: его значение для гражданского образования / Гражданское образование: содержание и активные методы обучения... С. 17-18.


Review

For citations:


Chukhin S.G. The Role of Patriotic Education in the Civic Self-Realization of University Students. Siberian Law Review. 2011;(14):117-120. (In Russ.)

Views: 186


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2658-7602 (Print)
ISSN 2658-7610 (Online)