Preview

Siberian Law Review

Advanced search

The Use of Active Methods for Teaching Mathematics to Students of Economy

Abstract

The article examines interdisciplinary approach to teaching mathematics and active methods applied in teaching such as case method and project based learning which are traditionally used in economic education.

About the Author

Marina Alekseevna Ekimova
Omsk Law Institute
Russian Federation


References

1. См.: Об утверждении и введении в действие федерального государственного образовательного стандарта высшего профессионального образования по направлению подготовки 080100 - Экономика (квалификация (степень) «бакалавр») : приказ Минобрнауки России от 21 дек. 2009 г. № 747. Доступ из СПС «КонсультантПлюс».

2. См., напр.: Афанасьев М. Ю. Прикладные задачи исследования операций : учеб. пособие. М. : ИНФРА-М, 2006. 352 с.

3. Исследование операций в экономике : учеб. пособие / ред. Н. Ш. Кремер. 2-е изд., перераб. и доп. М. : Юрайт, 2010. 430 с.

4. Красс М. С. Основы математики и ее приложения в экономическом образовании : учебник. 6-е изд., испр. М. : Дело, 2008. 719 с.

5. Общий курс высшей математики для экономистов : учебник / ред. В. И. Ермаков. М. : ИНФРА-М, 2007.

6. Сборник задач по высшей математике для экономистов : учеб. пособие / ред. В. И. Ермаков. М. : ИНФРА-М, 2007.


Review

For citations:


Ekimova M.A. The Use of Active Methods for Teaching Mathematics to Students of Economy. Siberian Law Review. 2011;(17):72-74. (In Russ.)

Views: 143


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2658-7602 (Print)
ISSN 2658-7610 (Online)